Felix Pakhuis
Unieke smaken op een uitzonderlijke locatie
Het Sint-Felixpakhuis is één van de meest waardevolle pakhuizen uit de 19e eeuw in het Antwerpse Eilandje. Het werd indertijd gebouwd als opslagplaats voor bulkgoederen, zoals graan, hop, suiker, kaas, koffie, thee, en wijn. Een brand vernietigde het gebouw, waarna bij de heropbouw, de unieke binnenstraat werd aangelegd als brandgang. Een 50-tal jaar geleden raakte het pand in onbruik. Ondertussen, na een grondige renovatie, is het Sint-Felixpakhuis de thuis van de meer dan 35 kilometer archieven van het stadsarchief van Antwerpen, … en ook de thuis van de Wolf roedel.
Zo'n vijftig jaar geleden raakte het gebouw in de vergetelheid. Ondertussen herbergt het Pakhuis Sint-Felix, na een volledige renovatie, meer dan 35 kilometer archieven van het Stadsarchief Antwerpen, ... en het Wolfspakket.
Dezelfde bulkgoederen uit de 19e eeuw worden nu meesterlijk toegepast in de 10 street food kiosken en de 2 bars, voor unieke ervaringen. Ervaringen die gebaseerd zijn op authenticiteit, kwaliteit en de passie en kunde van echte ambachtsmensen. Dit alles in een uniek kader, resulteert in een uitzonderlijke totaalbeleving.
Upcycling en locale productie
Het ontwerp van WOLF Sharing Food Market is geïnspireerd op het DNA van het Felix Pakhuis, met een sterke nadruk op duurzaamheid en upcycling. De kiosken zijn gemaakt van gerecycleerde materialen van schepen uit de haven van Antwerpen, en koplampen van auto’s uit de voormalige General Motors-fabriek krijgen er een tweede leven. Blikfabriek ontwierp de spiegels in de toiletten, en Marius Ritiu bouwde de koperen bar.
WOLF overstijgt het concept van een food market: het is een plek van delen, rond eten en gezellige ervaringen. Dit unieke kader nodigt uit tot ontdekking en verbinding tussen bezoekers. Koper, het symbool van verbinding, weerspiegelt deze filosofie. Door hergebruik en lokale materialen te bevorderen, belichaamt WOLF duurzaamheid en menselijke verbondenheid in een industriële en inspirerende setting.
Innovatief en duurzaam design door Lionel Jadot
Voor het interieur en ontwerp van WOLF Sharing Food Market werkt WOLF samen met Lionel Jadot, een veelzijdige Belgische designer die bekend staat om zijn durf en passie voor hergebruik. Hij tovert objecten om tot unieke creaties. Voor het Felix Pakhuis ontwierp Jadot niet alleen designs, maar verzamelde hij ook een collectief van talenten, waaronder Marius Ritiu (bar), Benny Conings (kiosken) en Arnaud Eubelen (verlichting).
Team
Margaux Ducobu
Meester van de communicatie
Margaux is het creatieve brein achter alles wat je ziet en leest op WOLF. Ze regisseert de visuele kant van de site, sociale netwerken en perscommunicatie met een unieke expertise. Als een echte social media virtuoos weet ze hoe ze onze online community moet boeien en binden. Ze is altijd op zoek naar de nieuwste trends en besteedt uren aan het doorzoeken van de netwerken op zoek naar de perfecte inspiratie! Met haar ongeëvenaarde flair zorgt Margaux ervoor dat het DNA van WOLF doorschijnt op elk platform en in elke boodschap.
Tania Asselberghs
Event Creator Extraordinaire
Binnen de roedel is Tania verantwoordelijk voor het creëren van events die nergens anders te vinden zijn. Met een scherp oog voor detail en een passie voor het unieke, maakt ze van elk event iets memorabels. Geen standaardoplossingen, maar altijd een gedurfde, persoonlijke aanpak. Bij WOLF brengt ze haar uitgebreide expertise samen met de bruisende energie van de locatie, om evenementen te transformeren tot epische ervaringen!
Sebastiaan Van De Voorde
Gastronaut
Sebastiaan is een gastronaut, gepassioneerd door food & beverages, én reizen. Hij toert de wereld rond op zoek naar de nieuwste trends. Hij ligt aan de basis van Wolf in Brussel en begeleidt het uitzwerven van de roedel naar Antwerpen.
Michiel Nicolai
Zwitsers zakmes
Michiel is een trotse Antwerpenaar met een passie voor events, food, en lokale verankering. Hij wil WOLF Antwerpen laten uitgroeien tot een bruisend platform voor kruisbestuiving tussen lokale makers, chefs, en promotors. Met zijn verleden in de organisatie van events, brengt hij zijn ervaring en kennis mee naar WOLF. Het Felix Pakhuis teruggeven aan de Antwerpenaar is voor Michiel een belangrijke missie, van samenwerkingen met lokale ontwerpers voor het interieur tot het organiseren van events die de stad verbinden.
Marco ponente
King of operations
Na een lange carrière in het nachtleven heeft Marco zijn passie voor food & drinks gecombineerd met zijn talent voor organisatie en management. In 2019 sloot hij zich aan bij WOLF in Brussel, waar hij de ins en outs van de food market ontdekte. Met zijn oog voor detail en expertise in het coördineren van complexe operaties, staat Marco nu aan het roer van WOLF Antwerpen, klaar om dit unieke concept te introduceren aan de Antwerpenaren.
Buuwah
Operations hunter
Buuwah is een drijvende kracht achter de dagdagelijkse operaties. Geen taak is te groot of te klein! Buuwah zorgt ervoor, samen met zijn collega’s, dat iedere klantenervaring altijd even wild en onvergetelijk is. Buuwah heeft topservice in zijn bloed. Hij is gefocust, getraind, en efficient, zoals een wolf op jacht! 😊
Jasper De Decker
Event duizendpoot
Jasper zet zijn tanden in evenementen die blijven nazinderen. Het is dan ook geen verrassing dat hij zijn creatieve thuis heeft gevonden in Wolf Sharing Food Market, de tofste food market ter wereld. Hier combineert Jasper zijn liefde voor bruisende events, met zijn passie voor foto- en videografie. Jasper zorgt ervoor dat elk moment een blijvende indruk maakt!
Stuur ons jouw CV
WOLF is vooral een team! De De wolvenroedel bestaat uit meer dan 100 mensen die er allemaal op gebrand zijn om je de beste service te bieden en het hart van Brussel en Antwerpen te laten schitteren. We maken er geen geheim van dat de sfeer heel funky kan zijn!